Senin, 23 November 2015

Sinusitis Ubat Herba

Sinusitis Ubat Herba

Resdung adalah penyakit yang serius dan keadaan kronik sahaja menimpa lebih 35 juta rakyat Amerika setiap tahun mengikut American Academy of Allergy, Asthma & Imunologi (AAAAI). Ia juga boleh berlaku sesiapa sahaja pada bila-bila masa, dan beberapa orang sebenarnya menghidap penyakit ini beberapa kali setahun. Dengan begitu banyak ubat-ubatan di luar sana, ada yang lebih berkesan tetapi kurang digalakkan, adalah ubat-ubatan herba resdung. Ubat-ubatan herba resdung bekerja keajaiban, dan mereka tidak mempunyai kesan sampingan yang alternatif kimia diketahui mempunyai.

Berikut adalah beberapa alternatif herba resdung besar untuk mencuba kali seterusnya anda kontrak resdung. Ini boleh didapati kering, dibuat berwarna, seperti pil dan kapsul, dan dalam bentuk sirap.

1. Echinacea (Echinacea purpurea) - Echinacea adalah perangsang imun dikenali yang mempercepatkan penyembuhan bakteria, kulat, dan jangkitan virus. Oleh kerana ini adalah sebahagian daripada punca lazim sinusitis, Echinacea alternatif herba adalah cara yang baik untuk menyembuhkan penyakit. Ini juga mempunyai bonus tambahan sebagai anti-radang, yang membantu mengalirkan mukus dari rongga sinus. Akhir sekali, Echinacea menghalang enzim yang dipanggil hyaluronidase, yang dihasilkan oleh bakteria untuk menyerang tubuh melalui membran mukus.

2. Goldenseal (Hydrastis Canadensis) - Ini adalah spektrum luas antibiotik herba kuat. Ini mengandungi berberine, sejenis alkaloid yang mempunyai kualiti anti-mikrob didapati sangat berkesan kepada beberapa patogen. Ia juga mengandungi hydrastine, sejenis alkaloid dengan ciri-ciri Meningkatkan imun dikenali untuk menggalakkan aliran mukus. Sebagai ubat herba resdung, ini adalah sangat berkesan.

3. Eucalyptus (Eucalyptus Globulus) dan Peppermint (Mentha piperita) - Sinusitis minyak herba yang disyorkan oleh aromatherapists kerana ia membantu dengan melegakan sinus. Anda boleh meletakkan minyak dalam vaporizer atau gosok versi dicairkan ke dahi anda untuk melegakan resdung. Jika anda tidak mempunyai minyak ada, daun lebam bekerja juga. Hanya menghancurkan mereka dan menambah beberapa titik air untuk membuat tuam. Satu lagi pilihan untuk ubat herba resdung adalah untuk membuat teh.

4. Bawang putih (Allium sativum) dan Bawang (A. Cepa) - Ini sinusitis berkaitan ubat-ubatan herba adalah antibiotik spektrum luas juga. Bawang putih adalah lebih kuat. Anda boleh menggunakan kapsul, tetapi anda juga boleh memancung itu dan menambah kepada makanan.

5. Halia - Halia telah diketahui untuk membantu melegakan sakit kepala. Ia mempunyai ciri-ciri anti-radang dan membantu melegakan kesakitan.

6. Nettle (Urtica dioica) - Nettle berkesan dengan merawat reaksi alahan kepada acuan, kulat, dan debunga. Ia adalah sumber asid butyric, yang penting untuk metabolisme yang sihat.

7. Oregano (Origanum Vulgare) - Oregano merupakan sebahagian daripada keluarga pudina dan dengan itu adalah berguna dalam hati. Anda boleh minum teh, mengurut dengan minyak sebagai penting, malah menambah oregano kepada makanan untuk menelan ia. Sifat-sifat pudina sangat membantu dalam membuka sinus, yang membuatnya menjadi sinusitis hebat perubatan herba.

Ini hanya beberapa ubat herba resdung yang berfungsi dengan baik dengan menyembuhkan penyakit ini. Cuba mereka keluar dan melihat bagaimana ini boleh membantu anda melegakan resdung anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar