Minggu, 22 November 2015

Remedy Home Berkesan Bagi Berpeluh berlebihan

Remedy Home Berkesan Bagi Berpeluh berlebihan

Berpeluh adalah perkara biasa untuk semua orang, dan sebenarnya ia adalah fungsi badan perlu. Walau bagaimanapun, peluh berlebihan, atau hyperhydrosis, dianggarkan menjejaskan antara 2% dan 3% daripada semua rakyat Amerika. Walaupun ubat-ubatan preskripsi dan suntikan yang ada, sesetengah orang lebih suka untuk mencari ubat rumah untuk peluh berlebihan yang lebih asli dan tidak mempunyai risiko kesan sampingan.

Hyperhydrosis boleh berlaku di kawasan ketiak, kedua telapak tangan atau telapak kaki, dan juga kawasan-kawasan lain. Berpeluh adalah perkara biasa apabila cuaca panas, semasa senaman berat, atau semasa emosi yang kuat seperti takut, kemarahan atau keresahan. Orang yang berpeluh berlebihan berbuat demikian secara bebas daripada mana-mana keadaan ini.

Beberapa ubat-ubatan boleh didapati untuk keadaan ini termasuk suntikan botox di kawasan ketiak dan antiperspirants preskripsi kekuatan. Ubat-ubatan oral boleh didapati tetapi ini sering mempunyai kesan sampingan yang tidak menyenangkan seperti penglihatan kabur, mulut kering dan insomnia. Kes-kes yang ekstrem boleh dirawat dengan pembedahan, tetapi ini boleh mempunyai komplikasi yang serius, dan ia tidak boleh diterbalikkan. Untuk sebab-sebab ini, ramai orang telah dicari ubat semula jadi tanpa kesan sampingan.

Salah satu ubat semula jadi yang paling popular adalah cuka epal cider. Dua sudu teh cuka epal cider dicampurkan dengan dua sudu teh madu, dan dimakan tiga kali sehari, sebelum makan. Satu lagi remedi bahawa beberapa orang telah melaporkan kejayaan dengan adalah untuk minum segelas jus tomato setiap hari. Namun cadangan lain adalah untuk makan makanan yang tinggi dalam zink, seperti daging merah, ayam, kacang dan bijirin sarapan diperkaya.

Orang yang berpeluh akan berasa lebih selesa memakai pakaian serat semula jadi apabila mungkin. Bahan-bahan yang diperbuat daripada kapas, linen, bulu dan lain-lain bahan semula jadi bernafas dengan lebih baik dan membolehkan peluh disejat lebih mudah daripada bahan-bahan sintetik lakukan. Satu lagi cara untuk membantu mengawal peluh adalah untuk mengelakkan makanan yang sangat pedas, serta pengambilan had seseorang alkohol dan kafein.

Jika anda adalah salah satu daripada banyak orang yang mengalami hyperhydrosis, ini adalah beberapa rawatan semula jadi anda boleh cuba jika anda ingin untuk mengelakkan ubat-ubatan dan penyelesaian lain ditetapkan. Makanan dan bahan-bahan lain yang sedia ada dan umumnya murah. Mencari ubat rumah untuk peluh berlebihan boleh mengeluarkan banyak ketidakselesaan dan rasa malu dari kehidupan harian anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar